Wednesday, November 24, 2010

84.PENJUALAN BUKU MENITI ZAMAN

Buku 'Meniti Zaman' adalah pengkisahan perjalanan kehidupan seorang anak desa kebanggaan Kampung Gajah, Daerah Perak Tengah, Perak bernama Ramli Ngah Talib. 

Dalam segala kepayahan belajar di kampung, beliau meneruskan pengajian ke Kolej Melayu Kuala Kangsar hingga terpilih melanjutkan pelajaran ke United Kingdom dalam jurusan undang-undang.

Berbekalkan ijazah undang-undang beliau meniti perjalanan kerjaya daripda seorang pensyarah di UiTM Shah Alam, peguam di TNB, peguam di Bank Bumiputra sehinggalah menjadi Menteri Besar Perak ke-8 dan seterusnya Speaker Dewan Parlimen Malaysia ke-2.

Kisah gemilang tersebut telah dibukukan menjadi bahan rujukan sejarah dan sebagai bahan rangsangan motivasi kejayaan seorang anak desa.

Alhamdulillah buku tersebut laris dijual malam tadi di Hotel Sri Malaysia. Terima kasih Bob Dato' Ishak, Omar Dato' Azmi ... and me, Muzill Dato' Mansor.

Tan Sri Ramli malam tadi juga telah bermurah hati mengagih semula 20% daripada hasil jualan kepada Yayasan Bakti Gunung Keledang sebagai sumbangan untuk rumah anak-anak yatim yang akan dipilih nanti(selain daripada 7 buah yang telah dikenalpasti).

No comments:

Post a Comment