Saturday, November 27, 2010

87. SUMBANGAN UNTUK MANGSA BANJIR KEDAH/PERLIS

Awal November 2010, sebahagian besar negeri Perlis dan Daerah Kubang Pasu serta Daerah Kota Setar, Kedah dilanda banjir yang teruk menenggelamkan banyak kawasan sawah padi. Rumah-rumah kediaman dimasuki air antara tiga hingga lima kaki. Ramai penduduk yang terpaksa berpindah ke pusat perlindungan sementara. 

Banjir kali ini adalah yang terburuk sejak 2005.

Antara NGO yang aktif membantu mangsa-mangsa banjir ialah Kelab Rekreasi Langkawi yang telah mengambil inisiatif bersama beberapa lagi NGO Kedah menubuhkan Tabung Bantuan Mangsa Banjir negeri Kedah/ Perlis.

Atas rasa simpati dan prihatin terhadap kesengsaraan mangsa-mangsa banjir di Kedah/ Perlis, kutipan telah dibuat di kalangan ahli-ahli Kelab Bakti Gunung Keledang menghasilkan satu jumlah yang agak besar. 

Pada Malam Mesra Rabu lalu, sdr Dr Hj Zakaria, Presiden kelab telah menyampaikan cek sumbangan Yayasan Bakti Gunung Keledang bernilai M15,000 kepada Dato' Mansor bin Ismail, mantan Pegawai Daerah Langkawi yang juga Presiden Kelab Rekreasi Langkawi sebagai bantuan daripada ahli-ahli kelab kepada mangsa-mangsa banjir.

Semoga sumbangan daripada kelab dan yayasan dapat membantu meringankan beban bahana banjir.

No comments:

Post a Comment