Wednesday, May 26, 2010

23. BERITA MINGGUAN

Hari ini mesyuarat  mingguan agak meriah dari biasa dengan kehadiran seramai 18 orang ahli dan 8 orang tetamu. Turut hadir ialah Luca, seorang pelajar program student Exchange daripada Germany. Welcome Luca.

Dr Zakaria, Presiden kelab membuka tirai mesyuarat dengan beberapa pengumuman penting mengenai acara akhir bulan Mei.

1.  

2    Acara yang telah diatur adalah seperti berikut:

26 1. 26 Mei 2010 Rabu jam 5.00 petang bertempat di Masjid Paloh, Ipoh

Agihan Makanan Percuma kepada fakir miskin dan musafir. Makanan kalii ini ditaja oleh Sdra BP Hj Sazali Salleh.

Pengerusi Biro Kebajikan, sdra Dato’ Azmi Othman memaklumkan bahawa Institut Darul Ridzuan dan Institut Bina Upaya Perak masing-masing bersetuju untuk menaja makanan percuma satu minggu setiap bulan. Dengan tajaan baru ini sudah ada tiga penaja menaja tiga minggu dalam satu bulan bulan. 

 

2.   2. 30 Mei 2010 Ahad jam 10.00 pagi-

Program lawatan ke Kampong Lalang, sebuah perkampongan Orang Asli di pinggir Lebuhraya Simpang ke Cameron Highland. Program lawatan ialah untuk beramah mesra dengan masyarakat setempat , petugas JAKIM, pegawai JOA, guru-guru SK Pos Raya sambil mendapat feedback mengenai program pemantapan ilmu agama Islam dan kelas tutorial anjuran dan tajaan Yayasan Bakti Gunung Keledang.

Ahli-ahli dan keluarga dijemput beramai-ramai ikut serta dalam rombongan kunjung silaturrahim ke-3 ke kampong tersebut. Tok Batin dan rakan-rakan di kampong tersebut dah tertanya-tanya kenapa lama tak datang.

Majlis doa selamat, kenduri muhibbah dan solat Zuhur berjemaah akan juga dilaksanakan di surau Kampong Lalang bersama masyarakat setempat.

Program adalah anjuran Biro Pelajaran dan Biro Kebajikan Kelab.

3.  31 Mei 2010 Isnin jam 8.30 malam bertempat di Hotel Seri Malaysia, Jalan Sturrock, Ipoh- Acara taklimat dan sessi bualbicara dengan Dato’ Seri Dr Abdul Rahman, Setiausaha Kerajaan Negeri Perak. Ahli-ahli digalakkan membawa keluarga dan sahabat handai untuk memeriahkan majlis.

Program adalah kelolaan Sdra Dato’ Ishak Mohamad, Ketua Biro Ehwal Kelab.

4.  Majlis penyerahan resmi bangunan baru surau dan bilik stor, Badan Jagaan Anak Yatim Nurul Iman, Manjoi, Perak. Sdr Hj Mustapha diberi mandat mengatur acara tersebut pada satu pagi Ahad sebaik sahaja TNB melulus dan menyalurkan bekalan eletrik. 

Program adalah anjuran Biro Ekonomi Kelab.

5. Sdr Dato' Razali Khalid, Naib Presiden Kelab telah membangkitkan beberapa gejala Jahiliah seperti buang bayi yang berleluasa kini. Kelab diminta mencari jalan membantu kerajaan mencari penyelesaian.

Beberapa orang ahli dan tetamu turut memberi pendapat. Kelab bersependapat supaya sebuah Jawatankuasa kecil diwujudkan untuk meneliti cadangan-cadangan seperti mengadakan ' Shelter Homes for Unwed Mothers' atas inisiatif Yayasan Bakti Gunung Keledang.

Mesyuarat tamat jam 2.15 petang selepas fine session oleh Sdr Dato' Ismail Mokhtar yang menghasilkan RM210 untuk tabung kelab.

No comments:

Post a Comment